072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

Copiii si mancarea: 10 sfaturi pentru parinti

Nu este nicio supriza ca parintii au nevoie de ajutor pentru a intelege ce isneamna sa mananci sanatos. Vestea buna este insa ca nu ai nevoie de doctorat in nutritie pentru a creste copii sanatosi. Urmeaza niste reguli simple ce te pot ajuta sa-ti incurajezi copiii sa manance corect si sa-si mentina o greutate sanatoasa.

1. Parintii controleaza produsele ce intra-n casa. Tu decizi ce cumperi si cum prepari mancarea. Desi copiii ii vor bate mereu la cap pe parinti sa le ia mancare mai putin bogata nutritiv, adultii trebuie sa puna in cos ce trebuie. Copiii nu vor muri de foame. Vor manca ce este in dulap sau in frigider. Daca mancarea lor preferata nu este pe lista de alimente bune, cumparati-o, dar numai din cand in cand.

2. Din mancarea pe care le-o oferiti, copiii vor alege ce vor manca, daca vor manca ceva. Si copiii trebuie sa aiba un cuvant de spus. Stabileste mese si gustari la anumite ore. Din selectia pe care o oferi, lasati-i sa aleaga ce si cat sa manance. Poate vi se pare prea multa libertate. Dar, daca urmati pasul 1, copiii vor alege numai intre ceva sanatos si altceva sanatos.

3. Uitati de 'mananca tot din farfurie'. Lasati-i pe copii sa se opreasca atunci cand se simt satuli. Lasati-i sa invete care sunt indiciile corpului ca s-au saturat. Asa nu vor mai manca prea mult.

4. Incepeti cand sunt mici. Preferintele alimentare se dezvolta repede, asa ca oferiti-le varietate in farfurie. Cand vorbim de bebelusi, uneori este nevoie ca un aliment sa le fie prezentat sub mai multe forme pentru a-l accepta. Nu fortati copiii sa manance, dar oferiti-i cateva inghitituri. Daca vorbim de copii mai mari, rugati-i sa ia doar o imbucatura.

5. Rescrieti meniul copiilor. Cine spune ca in meniul copiilor trebuie sa existe doar pizza, hot dog, burgeri, macaroane cu branza? Cand mancati in oras, lasati-i pe copii sa incerce mancaruri noi si veti fi suprinsi sa vedeti ce curiosi sunt si dornici sa experimenteze. Puteti incepe lasandu-i sa guste din ce va-ti luat voi si apoi comandand un aperitiv interesant pentru ei.

6. Numarati si caloriile din bauturi. Sucurile acidulate si alte bauturi indulcite adauga calorii si stau in calea unei bune nutritii. Laptele si apa sunt cele mai bune bauturi pentru copii. Sucul e bun cand e din 100% fructe si numai in cantitati mici - un pahar pe zi e suficient pentru un prescolar.

7. Puneti desetul al locul lui. Din cand in cand, pot sa manance si dulciuri, dar nu ca recompensa pentru terminarea cinei. In felul acesta nu vor invata ca briosa e mai buna ca broccoli. Mentineti o atitudine neutra fata de mancare.

8. Mancarea nu inseamna dragoste. Gasiti un mod mai bun de a spune 'Te iubesc'. Cand mancarea este folosita pentru a-i recompensa pe copii si pentru a arata afectiunea, copiii pot incepe sa o foloseasca pentru a scapa de stres si de alte emotii. Oferiti-le imbratisari, pupicuri si atentie.

9. Copiii fac ca voi. Fiti modele si mancati si voi sanatos. Alege gustari sanatoase, mananca la masa si nu sari peste mese.

10. Limitati timpul in fata televizorului si a calculatorului. Asa veti evita mancatul aiurea si ii veti incuraja sa faca ceva. Cercetarile arata ca reducerea timpului 'de desene' reduce si grasimea corporala.

21.06.2013, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro