072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

4 nutrienti pe care copilul tau nu-i primeste suficient

Este vorba despre vitamina D, calciu, fibre si potasiu. Poti sa le incluzi usor in dieta copilului, odata ce stii ce face fiecare si de ce cantitate are nevoie acesta.

Vitamina D

Vitamina D a inrosit radarele cercetatorilor zilele asea si majoritatea oamenilor nu produc o cantitate suficienta.

La adulti, deficitul de vitamina D este asociat unor afectiuni ca osteoporoza, cancerul la san, cancerul de colon, cancerul de prostata, bolilor cardiace si depresiei. Nu se stie limpede daca ea poate preveni aceste boli, dar lipsa ei naste ingrijorare.

Expertii au cazut de acord asupra faptului ca este nevoie de vitamina D pentru a absorbi calciul si pentru a maximiza cresterea si taria oaselor. Copiii care primesc prea putina fac oase moi (rahitism) la inceputul vietii si osteoporoza la maturitate.

De cat de multa vitamina D avem nevoie: 600 IU pe zi pentru copiii intre 1 si 18 ani. Cam sase pahare de lapte fortificat.

Cum sa obtinem mai multa vitamina D: Organismul produce vitamina D cand este expus la lumina puternica a soarelui, stocand si pentru utilizare ulterioara. Alimentele bogate in vitamina D includ majoritatea produselor lactate si alte alimente fortificate, ca cerealele de dimineata, sucul de portocale si iaurtul.

Suplimentele sunt o alta sursa. Copiii care nu beau lapte fortificat in fiecare zi ar trebui sa ia suplimente.

Calciul

Calciul ajuta oasele sa creasca si sa ramana puetrnice. Ele ajuta si la ritmul cardiac, lupta impotriva cheagurilor de sange si inlesneste functionarea muschilor.

Majoritatea calciului este stocat in oase. Daca cel mic nu primeste suficient prin dieta, corpul sau va lua calciu din oase.

De cat de mult calciu avem nevoie: Copiii intre 1-3 ani - 500 mg, copiii intre 4-8 ani - 800 mg, copiii intre 9-18 ani - 1.3000 mg.

Cum sa obtinem mai mult calciu: Este bine sa le oferim copiilor lapte degresat la fiecare masa. Sau branza (preferabil mai tare, cum ar fi branza cheddar) si iaurt. Sucul de portocale cu calciu si vitamina D este o optiune nonlactata. Broccoli-ul este un aliment foarte bogat in calciu.

Unii copii au nevoie de suplimente.

Fibre

Alimentele bogate in fibre sunt pline de nutrienti de care are nevoie un copil. Ele ajuta si la crearea unei senzatii de satietate si la evitarea constipatiei.

Cand adultii au o dieta echilibrata, fibrele lupta cu diabetul de tip 2 si cu colesterolul ridicat, dar acelasi lucru este valabil si pentru copii. De asemeni, dietele bogate in fibre pot intarzia foarte mult problemele de inima.

De cate de multe fibre avem nevoie: Depinde de varsta copilului. Cantitatea zilnica necesara se calculeaza adaugand cinci grame la varsta. Daca, de exemplu, copilul are cinci ani, ar trebui sa primeasca 10 g de fibre zilnic.

Cum sa obtinem mai multe fibre: La sfarsitul mesei si la gustai, copilul poate manca fructe. Alege cereale integrale cand vine vorba de paine sau paste.

Foloseste mazarea si lintea si la supe si omlete. Multe dintre aceste alimente ofera si potasiu si magneziu.

Potasiu

Potasiul asigura functionarea normala a inimii si a muschilor, mentine echilibrul fluidelor si participa la producerea de energie, contribuind la cresterea unor oase puternice.

O dieta bogata in potasiu tine departe tensiunea ridicata la adulti. Daca ii invatam pe copii sa manance alimente bogate in potasiu, ii ajutam sa fie mai sanatosi pe termen lung, in special in plan cardiovascular.

De cat de mult potasiu avem nevoie: copii intre 1-3 ani - 3.000 de miligrame, copii intre 4-8 ani - 3.800 de miligrame, copii intre 9-13 - 4.500 de miligrame, copii intre 14-18 - 4.700 de miligrame.

Cum sa obtinem mai mult potasiu: Fructele, legumele, lactatele, carnea si fructele de mare sunt surse bune de potasiu. In general, cu cat este mai procesata mancarea, cu atat contine mai putin potasiu si mai mult sodiu.

Da-i copilului mereu fructe si legume proaspete.

18.06.2013, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro