072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

Superalimente pentru copii

Este o realitate de necontestat ca briosele si cartofii prajiti vor ajunge printre mancarurile preferate ale copilului tau. Daca ar fi dupa el, n-ar manca nimic altceva in afara de pizza si, eventual, niste peste cu susan la Pastele Cailor. Cam de asta trebuie sa dovedesti ce mama buna ce esti si sa introduci in alimentatia copilului anumite alimente pline de nutrienti si culoare.

Oua

Ouale ofera proteine si sunt unele dintre putinele alimente care contin in mod natural vitamina D, cea care ajuta organismul sa absoarba calciul. Proteinele de la micul dejun ii ajuta pe copii sa se simta satuli mai multa vreme (asa ca nu vor mai avea accese de foame inainte de pranz).

Fulgi de ovaz

Cercetarile arata ca pustii care mananca fulgi de ovaz se pot concentra mai bine si se descurca mai bine la grada/ scoala. Aceste cereale care sunt bogate in fibre, ca fulgii de ovaz, se digera mai greu, oferindu-le copiilor multa energie.

Fructe

Orice fruct este bun pentru copilul tau, furnizandu-i vitaminele si mineralele esentiale. Fructele au si fibre, care mentin o digestie sanatoasa. Pentru a profita de toate beneficiile nutritionale, include in dieta cat mai multe fructe, cum ar fi fructe de padure, pepene, kiwi si portocale.

Nucile si migdalele

Nucile si migdalele au grasimi sanatoase de care copiii au nevoie pentru a creste si pentru a se dezvolta, dar si pentru sanatatea inimii. Putina grasime “sanatoasa” dimineata le ofera copiilor doza de energie pentru a face traznai cat cuprinde.

Lapte

Proteinele si calciul din produsele lactate ofera combustibil pentru creier si corp. Proteinele sunt de mare folos la crearea tesutului cerebral, in timp ce calciul mentine oasele si dintii puternici.

Afinele

Sunt de ani bune in topul fructelor considerate a fi cele mai sanatoase, datorita antioxidantilor. Cercetarile recente arata ca, pe langa faptul ca ne protejeaza de probleme ale inimii si de diabet si ne imbunatateste capacitatea cerebrala, afinele pot reduce grasimea viscerala "toxica" de pe burta, adica acea grasime care are linie directa la obezitate si neconcordante in functionarea corecta a metabolismului. Cum sa le introduci in dieta copilului: pune-le in bolul de cereale dimineata, adauga-le in salata si in deserturi. Poti sa le bagi in iaurt simplu cu putina miere si sa pui continutul rezultat in congelator. Ce inghetata mai savuroasa vrei?

Tofu

Mancarurile din soia integrala sunt o sursa excelenta de proteine slabe si au potentiale beneficii impotriva cancerului. Tofu este excelent pentru fetite, caci are efecte protectoare asupra organismului si tesutului mamar. Cum poti sa introduci tofu in dieta copiilor: pune bucatele de tofu in cartofii prajiti sau in supa.

Rosii

Sunt pline de licopeina, o subsatanta care ne apara de multe tipuri de cancer. Daca le gatim, avem chiar mai multe beneficii, caci caldura ajuta la eliberarea licopeinei. Sugestie: amesteca rosiile cu o grasime buna, cum ar fi uleiul de masline, si vei ajuta organismul sa absoarba mai multa substanta nutrutiva.

Varza

Faptul ca crantane intre dinti le place copiilor. Legumele cum ar fi varza si broccoli-ul contin fitonutrienti care scad riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer si imbunatatesc digestia. Ele ajuta si la eliminarea toxinelor din organism, declansand eliberarea de enzime a caror slujba este de a le elimina. Somon

Contine acizi grasi omega-3 cunoscuti a ajuta dezvoltarea creierului si de a avea puteri antiinflamatorii.

Cacao

Sa stii ca cacaoa are una din cele mai mari concentratii de flavonoizi, un compus cunoscut pentru faptul ca imbunatateste tensiunea arteriala si sanatatea inimii si cea orala. Foloseste cacaoa in concentratie de cel putin 70 %, fara procesare cu alkali (cea "olandeza"), caci acest proces indeparteaza nulte flavonoide. Cacaoa ajuta si al protejarea pielii impotriva radiatiilor solare.

Tu cu ce superalimente iti hranesti copilasul?

18.03.2013, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro