072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

Trucuri de folosit pentru un somn fericit in familie

Somnul sanatos creste productia de hormoni care ne dau vitalitatea zilnica. Ne imbunatateste si abilitatea de a lupta cu infectiile si de a ne reveni din diverse forme de cancer. Un somn bun ne creste abilitatea de a invata, memoria si capacitatea de concentrare. Somnul prost creste riscul de probleme cu inima, comotie cerebrala, diabet, obezitate, depresia, dar favorizeaza si accidentele de tot felul, din cauza puterii scazute de concentrare.

Iata cinci sugestii pentru un somn odihnitor:

1. Rezerva timp, la sfarsitul zilei, pentru a avea o rutina adecvata de somn, una pe care sa o repeti zilnic si sa fie linistitoare pentru intreaga familie (cititul unei carti, discutii despre cum a fost ziua fiecaruia etc. E nevoie de pasi bine definiti, de un punct de pornire si de unul de oprire. Este nu doar o sugestie pentru copil ca e vremea de culcare, ci si o modalitate pentru parinti de a duce sarcina de adormire la bun sfarsit. Controlul detinut de parinti creeaza un mediu de somn familiar si sigur pentru copil. Diminuarea intensitatii lunimii in camera este un alt semnal ca trebuie sa ne relaxam si sa ne pregatim de somn. Este si o metoda de a induce producerea de melatonina.

2. Mediul de somn: Asigura-te ca mediul in care doarme copilul este sigur. Temperatura trebuie sa fie mai scazuta, nu mai ridicata. Cel mai indicat este sa fie intuneric deplin, iar, daca nu se poate, macar raza de lumina sa nu cada direct pe chipul copilului.

3. Respecta nevoia de somn a copilului din timpul zilei si incearca sa strecori azctivitatile zilnice in jurul acesteia. Somnicurile il ajuta pe cpil sa se refaca fizic si psihic. Saritul peste somn echivaleaza cu saritul peste mese.

4. Evita culcarea la ore foarte tarzii. Si adultii, si copiii trebuie sa mearga la somn la ora potrivita, inainte de a deveni epuizati. Doar atunci corpul va cadea usor in somn.

5. Alimentatia corecta nu ne face mai sanatosi daca nu dormim cum si cat trebuie. Este nevoie de echilibru in toate pentru ca mintea si trupul sa functioneze la maximum de capacitate.

Nu uita, somnul este pentru creier la fel cum mancarea este pentru trup.

07.02.2013, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro