072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

Cele mai grave 7 greseli pe care le poti face la somn – Partea I

Trebuie sa te odihnesti. Esti morocanoasa. De fapt, ai ajuns sa fii atat de incoerenta, ca lumea crede ca este posibil sa te fi apucat de baut.

In disperare de cauza, te apuci sa dai cautare pe Goole si dai peste intrebari gen …

Cum pot sa pun copilul la somn in mai putin de 30 de minute? Sau…

Cate sticle de Cola si de Red Bull pot consuma in 24 de ore?

Si apoi dai peste “sleep training” si inima incepe sa-ti flutire ca la prima intalnire. Pentru ca, in ultimele zile, amorul cel mai mare il ai pentru somn. Numai ca, facut incorect, sleep training-ul este o padure plina de monstri. Si iti ia sperantele de odihna si le arunca pe Piscul Diavolului.

Exista 7 erori mari pe care multi parinti le fac. Ti le voi spune direct, pentru a le evita.

Asteptari gresite & neintelegeri

Dezastrul de sleep training #1

Prima greseala fundamentala pe care o fac adesea parintii cu privire la sleep training-ul bebelusilor este ca au asteptari nerealiste si nu inteleg exact fenomenul.

  • Au impresia ca sleep training inseamna sa induri ore si ore de plans. Va exista si din asta, dar, daca bebelusul nu are colici sau nu plange fara motiv, durata plansului poate fi limitata.
  • Presupun ca, doar pentru ca un copil mai mare a fost usor de format la 6 saptamani de viata, cu al doilea va fi la fel. De fapt, personalitati diferite reactioneaza diferit fata de somn.
  • Cad in eroare crezand ca, odata ce l-ai invatat sa adoarma, gata, ai scapat. Trei cuvinte trebuie retinute: pusee de crestere.
  •  Cred ca programul este o forma rigida de parenting.

Iata adevarul gol-golut despre sleep training.

A invata sa adormi este o abilitate.

Din moment ce trezirea si adormirea se intampla de mai multe ori pe noapte (iar tiparele de somn ale copilului sunt similare), trebuie sa inveti cum sa adormi iarasi.

Bebelusul tau fie va invata sa faca asta cu ajutorul tau in jurul a 3-4 luni, fie o va face de unul singur.

Dar cine ar vrea sa stea langa copil sa-l adoarma noaptea pana cand acesta face 3-4 ani? Cel mai bine este sa-l indrumi cu blandete spre drumul independentei. Este posibil. Nu trebuie sa-ti iei la revedere de la primii 3 ani.

Nu ai o rutina

Dezastrul de sleep training #2

Sa vorbim asadar de cel mai simplu mod prin care putem face sleep training-ul bebelusului. Stabileste o rutina.

Ata un exemplu de rutina incorecta: 

  • Il gadili pe bebe vreo 30 de minute.
  • Il imbraci in pijama si il pupi de nenumarate ori pe burtica.
  • Ii dai un pupic si il pui in patut.
  • Inchizi lumina.
  • Asculti cum urla o ora intreaga, intrebandu-te plina de frustrare ce e in neregula cu copilul asta. DAR CULCA-TE ODATA!

Poate strategia merge la pisici si catei, nu si la oameni. Tu ai adormi in conditiile date?

Eu una, nu. Trebuie sa fiu ademenita. Sa port pijamale moi, sa beau cafea calda (decofeinizata), sa ascult muzica in surdina, sa fac lumina mai mica... un fel de concert al mersului la somn. O activitate care nu-mi implica mintea ar fi utila. Bebe este la fel.

Pregateste schimbarea undelor cerebrale incercand una dintre aceste tehnici:

  • masaj usor la lumina slaba
  • o baie calda
  • cantat usor sau muzica in surdina
  • alaptat sau biberon (cu avertizare!)
  • pus copilul sa scoata aerul
  • infasat
  • lectura

Alege cateva si repeta-le cam la aceleasi ore, in aceeasi ordine. Vei vedea diferenta.

Faci confuzie intre “sunt obosit” si “sunt epuizat”

Dezastrul de sleep training #3

Stiu ca pare exact pe dos, dar un bebelus prea obosit nu va adormi niciodata linistit. Invata care sunt semnele de somn, pentru a evita sa ajungi la “sunt prea epuizat sa adorm”.

Iata semnele care iti arata ca ai o fereastra deschisa spre somn. Daca le vezi, incepe rutina de somn.

  • Casca (un semn pe care nu-l poti rata)
  • Isi intoarce fata de la tine, evitand incercarile de interactiune
  • Isi suge degetul sau isi mangaie jucaria de somn
  • Inceteaza joaca activa si trece la cea linistita
  • Are ochii sticlosi si nu se mai poate concentra, se uita in gol
  • Se incrunta frecvent
  • Sughite
  • Jumatate de ora (la nou-nascuti), 1 ora (3-9 luni de viata) sau 2 ore (9-12 luni de viata) dupa masa.

Daca insa vezi semnele de mai jos, ai trecut dincolo de oboseala si ai ajuns la epuizare. O sa muncesti mult sa-l linistesti si sa-l adormi.

  • E plangacios, urla
  • Se freaca la ochi tare
  • Nu-i place nimic, e marait (poate fi si un semn ca-i dau dintii).

Sursa foto: zulily.com

 

08.07.2014, Mamicile de la EsentialpentruBebe.roi