072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

Gustarile sanatoase sunt cheia nutritiei generale a copiilor mici

Nutritia in primii ani de viata ai copilului este esentiala, nu doar pentru crestere si dezvoltare, dar si pentru stabilirea unor obiceiuri alimentare sanatoase pentru intreaga lui existenta si pentru prevenirea unor boli asociate greutatii corporale excedentare, cum ar fi obezitatea si diabetul. Concentrandu-te pe o buna nutritie, alimente diverse si gustari sanatoase, si nu pe calorii si greutate, iti poti ajuta copilul cum sa manance sanatos si cum sa ia si singur decizii destepte.

"Obiceiurile alimentare solide timpurii pot ajuta la indrumarea copilului pe drumul unui viitor sanatos", declara dr. Kathleen Reidy, dietetician al departamentului de nutritie de la Nestlé, citata de parenting.com.

Reidy este autorul principal al studiului Nestlé's Feeding Infants and Toddlers Study, cel mai amplu sondaj pe aceasta tema din Statele Unite axat pe copiii mici, de la nastere pana la varsta de 4 ani.

Studiul initial a fost finalizat in 2002 si Nestlé a continuat sa colecteze si sa analizeze date si sa extraga invataminte. Concluziile au fost publicate in 2008 si au fost actualizate incontinuu.

Puterea gustarilor ?

In cazul copiilor intre 1 si 4 ani, gustarile compun 25% din aportul caloric al unei zile. Studiul a descoperit si ca cei care consuma gustari departe de casa (la cresa, casa unor prieteni sau cand merg la plimbare cu mami sau tati) consuma 50 de calorii in plus pe zi.

Conform studiului, copiii care mananca una sau mai multe gustari in afara casei sunt mai predispusi sa consume dulciuri, cum ar fi prajituri, bomboane sau sucuri dulci, si mai putin inclinati sa bea lapte.

Aportul de lactate ?

Laptele este foarte important in dieta copiilor si un contributor de top la procentul de nutrienti de baza, inclusiv proteine, calciu, vitaminele A, D si B12, tiamina si riboflavina.

Academia Americana de Pediatrie recomanda alaptarea la san intre 0 si 12 luni, lapte integral intre 1 si 2 ani si lapte degresat dupa varsta de 2 ani.

Nutrientii ?

Copiii au probleme si in asimilarea dozelor recomandate de calciu pentru a face oase puternice, fier pentru hemoglobina, potasiu pentru nervi, muschi si echilibru hidric ?i fibre pentru digestie.

Problemele de nutritie la aceasta varsta au efecte pe termen lung si foarte lung. Toate organele le sunt intr-o dezvoltare rapida.

Familia poate juca un rol important oefrind gustari sanatoase, mai ales cand sunt la plimbare, taind bucatele de fructe proaspete sau luand la pachet legume fierte.

Gustarile confera energie, asa ca trebuie considerate mini-mese, nu desfatari. Planifica dinainte si vorbeste cu copilul, ceilalti membri ai familiei si personalului cresei/gradinitei, pentru ca toti sa fiti pe aceeasi lungime de unda.

Fructe si legume

In al doilea an de viata, este important sa ii oferi copilului optiuni sanatoase, mai ales ca treci de la piureuri la mancare ‘adevarata’. Conform lui Reidy, intre 9 si 11 luni de viata, copiii consuma mai multe legume decat in orice alta perioada pana la 4 ani. Cand mancarea de bebelusi iese din meniu, copiii mananca mai putine legume si calitatea acestora se schimba. De exemplu, cartofii plini de amidon inlocuiesc legumele galbene sau verzi pline de vitamine.

Alte concluzii ale studiului:

  • Cateva alimente contribuie la aproape 50% din caloriile consumate zilnic: lapte, branza, paine, cereale, pui, curcan si unt sau margarina.
  • Prescolarii consuma aproape o treime, 400 de calorii adica, din aportul zilnic din grasimi solide si zahar adaugat.
  • Topul alimentelor care contribuie la aproape 40% din consumul de sodiu al copiilor includ lapte, crenvursti, sunca, pui, curcan, branza, paine, biscuiti si cereale instant.
06.06.2014, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro