072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

10 secrete ale unei nasteri usoare

  1. In primul rand, femeile care se mentin in forma tind sa aiba un travaliu mai scurt, spun specialistii. Daca ai conditie fizica, rezisti mai bine si esti capabila sa tolerezi mai usor travaliul, fiind mai putin predispusa riscului de a fi supusa unor interventii medicale. Fa plimbari, inoata, participa la sedinte de gimnastica prenatala. 
  2. Participa la cursul de informare prenatala. Daca te familiarizezi cu etapele nasterii si exersezi metode de relaxare inainte de marele eveniment, vei fi mai putin anxioasa si vei avea un travaliu mai lin. Cauta cursuri la care participa mai putin de zece cupluri si care sunt coordonate de un instructor cu care rezonezi.
  3. Fa o lista de persoane care te pot ajuta. Partenerul tau va fi langa tine cand vei naste, dar vei mai avea nevoie si de altcineva. Studiile americane publicate in revista Journal of Obstetrics and Gynecology spun ca femeile care beneficiaza de serviciile unei doula sunt cu 50% mai putin predspuse la cezariana si au o nevoie cu 30% mai redusa de a cere pastile de durere. Travaliul lor este, de asemenea, cu 25% mai scurt.
  4. Gaseste si alte ‘distractii’. Cele care nasc prima data trec printr-un travaliu de 12-14 ore, in medie. Asa ca atunci cand incep contractiile – le simti in partea de jos a spatelui sub forma unor crampe abdominale, incearca sa ramai calma. Daca te ingrijorezi de la bun inceput, numarand contractiile te vei speria singura. Fa o plimbare, fa un dus sau un tort. Orice te relaxeaza.
  5. Mananca cu grija si ce trebuie. La debutul travaliului este bine sa mananci ceva usor, pentru a-ti emntine nivelul de energie. Evita alimentele grase sau greu digerabile, caci un stomac plin iti va declansa senzatia de greata si poate cauza voma in etapele active ale travaliului. Contractiile musculare si respiratia rapida din travaliu pot duce la pierderea rapida a fluidelor. Un studiu recent al Universitatii California arata ca dublarea ratei de acordare a fluidelor intravenoase poate scurta travaliul cu peste o ora.
  6. Fa un dus. Durerea face ca muschii sa devina tensionati in tot corpul, ceea ce atrage un disconfort si mai mare. Un dus cu apa calda contracareaza acest efect. Dusul este binevenit in oricare dintre etapele travaliului. 
  7. Intra in cada. Vei putea sa-ti schimbi usor pozitia alunecand in apa calda. Cand vei iesid e acolo, s-ar putea sa fii dilatata exact cat trebuie.
  8. Cere un masaj. Un studiu al Institutului de Cercetare Touch din cadrul Universitatii Miami a aratat ca femeile care trec prin travaliu si care le cer partenerilor sa le maseze experimenteaza mai putina durere si anxietate. Cand stimulezi o zona care doare, fie prin presiune, fie prin caldura, ‘inmoi’ mesajele de durere trimise creierului.
  9. Nu te aseza. Gravitatia va veni in ajutorul tau, deci stai in picioare. Capul copilului care apasa pe cervix il va face pe acesta sa se dilateze. Incearca o varietate de pozitii: in picioare, in genunchi, flexata. Miscarea ajuta la largirea pelvisului, permitandu-i capului copilului sa-si faca loc.
  10. Accepta si medicatia. Daca esti in travaliul activ si dilatata peste trei centimetri, o epidurala nu va prelungi semnificativ nasterea si nici nu va creste riscul de cezariana. Foarte putina substanta va ajunge la bebe, pentru ca aceasta se disperseaza inainte sa atinga placenta. Epidurala limiteaza insa mobilitatea si de aceea multe femei aleg analgezice. Acestea nu omoara in intregime durerea, dar amortesc perceptia durerii.

 

Sursa: parents.com

06.03.2014, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro