072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

Cum sa strecori mai multe legume in dieta

Recomandarile nutritionistilor vorbesc despre consumul a 3-5 portii de legume si fructe pe zi, dar foarte putini dintre noi reusesc sa satisfaca aceste cerinte. Iar noi, ca parinti, daca nu mancam legume, putem jura ca nici copiii nostri nu o vor face.

Un studiu recent arata ca aproape 40% dintre adolescenti mananca legume mai putin de o data pe zi.

De ce ne agitam atata? De ce e asa de rau daca mancam mai putina salata si daca ne ferim de broccoli? Ei bine, pe langa faptul ca nu ne bucuram de un gust desavarsit, pierdem si multi nutrienti importanti pentru organism, incluzand:

-       vitamina A – pentru ochi sanatosi, piele stralucitoare si protectie crescuta in fata infectiilor,

-       vitamina C – un puternic antioxidant si un element nutritiv esential care ajuta la vindecarea ranilor si la mentinerea gingiilor si a dintilor fericiti si sanatosi,

-       potasiu – ajuta la mentinerea unei tensiuni arteriale sanatoase,

-       fibre – scad roscul de boli ale inimii, mentin niveluri sanatoase ale glicemiei si impiedica aparitia constipatiei.

Chiar daca lista s-ar opri aici, tot am putea spune ca legumele trebuie sa faca parte din dieta zilnica. Legumele sunt benefice pentru sanatate si starea noastra de bine, reduc riscul de boli cronice, cum ar fi cancerul, bolile cardiovasculare si hipertensiunea.

Cum sa facem deci sa includem mai multe legume in dieta zilnica? Iata cinci modalitati simple:

1.    Smoothie-uri. Adauga o varietate de fructe si legume in smoothie-uri. Poti amesteca spanac cu mere si portocale si gustul te va coplesi. Sau spanac cu zmeura congelata, iaurt, suc de portocale, stevie.

2.    Legume la micul dejun. Este excelent sa-ti incepi ziua cu o portie de legume. Fa-ti rapid o omleta cu ce legume ti-au mai ramas prin frigider si sanatatea iti va inflori.

3.    Magia amestecurilor. Adauga legume la retetele pe care le iubesti. Spanacul congelat este adorat de majoritatea mancarurilor. Morcovii taiati fini, ca si telina, ceapa si ciupercile adauga elemente nutritive, fara a compromite aroma.

4.    Inlocuieste semintele si popcornul cu legume feliate, cand te uiti la film. Intr-o zi cand ai mai mult timp, curata si feliaza telina, morcovi, gulii. Pune intr-o caserola. Si apoi le poti lua la rontait.

5.    Cumpara in fiecare saptamana alte legume, pentru a avea un meniu cat mai variat. Ca sa nu te plictisesti, construieste-ti meniul pe fiecare saptamana in jurul altor legume. Nu te limita la cartofi, fasole si varza.

22.01.2014, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro