072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

Sportul in timpul sarcinii: Cat de mult este prea mult?

Eu mi-am petrecut mare parte din sarcina gandindu-ma daca este mai bine sa fac ceva miscare pe stepper sau sa vegetez pe canapea. Am analizat insa problema sportului in sarcina, doar asa, in caz ca voi avea vreo rabufnire neasteptata de energie (nu am avut).

Problematica sportului in timpul sarcinii a aparut in urma catorva studii care arata ca femeile care au o munca mult mai fizica au complicatii in sarcina (nastere prematura, de exemplu). Unul dintre studii arata ca femeile care stau la job peste sase ore in picioare sunt cu 1,25 de ori mai predispuse sa nasca prematur decat cele care intra mai repede in concediu sau cer program diferentiat. Problema cu studiul respectiv este ca femeile prospectate aveau slujbe care le cereau sa stea mult in picioare faceau parte si din alte categorii de risc (femeile cu un grad de educatie mai scazut) care predispun la nastere prematura.

Exista si studii in care femeile au fost alese aleatoriu, iar participantele au fost incurajate sa faca 30 de minute de aerobic, de trei pana la cinci ori pe saptamana. Concluziile arata ca impactul este aproape nul: nu se schimba procentul de nasteri premature, de cezariene sau modul de dezvoltare fetala. Nu exista nicio proba care sa arate vreo diferenta la scorul Apgar sau in durata travaliului. Studiile nu arata niciun impact negativ asupra mamei.

Asta inseamna ca, daca faci sport 30 de minute pe zi, poti sa continui. Exista insa si niste dovezi care arata ca sportul intens in timpul sarcinii pot (temporar, in timpul sesiunii) sa compromita fluxul sangvin catre bebe. Intr-un studiu in care au fost implicate atlete de nivel olimpic, cercetatorii au aflat ca, atunci cand femeile au ajuns la un ritm cardiac de peste 90% din maximul lor, a existat o scadere a fluxului sangvin catre bebe, sub nivelul considerat normal. Evenimentul a fost temporar: cand femeile au incetat sa faca sport, ritmul cardiac s-a intors la normal. In orice caz, se pune problema daca nu cumva stresul fetal nu are cumva urmari negative (mai ales daca se repeta zilnic).

Cum stii deci ca exersezi prea dur? Ritmul tau cardiac maxim este de 220 – varsta. Daca esti insarcinata la varsta de 30 de ani, ajungi la 190 de batati pe minut. Studiul cu atletele ne arata ca trebuie sa te mentii cumva in jurul de 170 de batai pe minut.

29.08.2013, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro