072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

Puterea micului dejun

Probabil ca ai auzit deja de la proprii parinti ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Si acum ii spui si tu acelasi lucru copilului tau morocanos care insista ca nu-i este foame, in vreme ce tu te agiti sa pregatesti pe toata lumea sa plecati odata din casa.

Chiar daca mananci o masa sanatoasa in fiecare dimineata, poate fi dificil sa-i pregatesti pe copii pentru scoala, gradinita sau o zi de joaca. Important este sa incerci. Iata cum poti face ca aceasta masa sa fie mai atractiva pentru toata lumea.

De ce sa ne mai deranjam cu micul dejun?

Micul dejun este un mod minunat de a-i oferi corpului reincarcarea cu combustibil dupa care tanjeste. Copiii care mananca dimineata mananca mai sanatos in general si sunt mai dispusi sa participe la activitati fizice, doua moduri minunate de a-si mentine o greutate sanatoasa.

Daca sar peste micul dejun, copiii sunt mai obositi, mai agitat si mai nervosi. Dimineata, corpul lor trebuie sa se reincarce dupa ce a stat fara mancare in timpul celor 8-10 ore de somn. Starea lor de spirit si energia le poate scadea inspre praz, daca nu mananca macare ceva acolo.

Micul dejun ii poate, de asemenea, ajuta pe copii sa-si tina greutatea sub control. Micul dejun da un impuls serios metabolismului, procesul prin care organismul converteste combustibilul din mancare in energie.

Si, cand metabolismul se pune in miscare, organismul incepe sa arda calorii.

De asemenea, oamenii care nu mananca de dimineata consuma mai multe calorii in timpul zilei si sunt predispusi spre ingrasare. Si asta pentru ca li se face foame inspre pranz si mananca alimente bogat calorice sau mananca prea mult la pranz.

Puterea mintii sta in micul dejun

Este important ca cei mici sa manance in fiecare dimineata, dar su ce mananca este crucial. Trebuie alese alimente bogate in cereale, fibre si proteine, dar sarace in zahar. Aceste tipuri de alimente cresc puterea de concentrare a copiilor, gradul de atentie si memoria — adica ceea ce le trebuie pentru a se descurca bine la scoala.

Copiii care mananca micul dejun au sanse mai mari sa primeasca fibre, calciu si alti nutrienti importanti. Au greutatea sub control, niveluri mai mici de colesterol si mai putine absente la scoala.

Cum sa facilitezi micul dejun

Ideal ar fi sa pui pe masa fructe proaspete, lapte degresat si chifle din cereale integrale. Cand insa trebuie sa faci fata haosului casnic, sa driblezi cu doi-trei copii, sa te machiezi si sa faci si ghiozdane, dezideratul pare imposibil de realizat.

Stim asta, asa ca incearca aceste sugestii practice:

• umple-ti camara de optiuni sanatoase

• pregateste cat de mult poti cu o seara inainte (pregateste farfuriile si tacamurile, taie fructele etc.)

• trezeste pe toata lumea cu 10 minute mai devreme

• lasa-i pe copii sa planifice si sa pregateasca micul dejun

• cand nu aveti timp de masa, pregateste niste pachetele cu fructe proaspete, cutiute cu cereale, iaurt

Daca cei mici insista ca nu le este foame, pune-le pachetele pentru a le manca e microbuzul de transport catre scoala sau intre pauze.

Idei de incercat

Incearca sa servesti un mic dejun care include carbohidrati, proteine si fibre. Carbohidratii sunt o sursa buna de energie imediata pentru corp. Energia fin proteine intra in actiune dupa terminarea carbohidratilor.

Fibrele ajuta la o mai lunga senzatie de satietate si, prin urmare, descurajeaza mancatul in exces. Cand sunt ajutate de lichide, fibrele ajuta mancarea sa se miste prin sistemul digestiv, prevenind constipatia si scazand colesterolul.

Exemple de mic dejun:

• cereale integrale cu fructe si iaurt degresat

• pita din grau integral cu oua fierte tare

• cereale cu lapte cald, nucsoara, scortisoara sau cuisoare

• unt de arahide pe un covrig de cereale integrale cu fructe proaspete (banana sau mar) si lapte degresat

• smoothie de mic dejun (lapte sau iaurt degresat, fructe si o lingurita de tarate, totul pus in blender)

• omleta cu legume si suc de portocale

• hummus pe pita

• carne slaba de curcan pe paine prajita si suc de legume

• orez de la cina cu nuci si scortisoara, plus suc de fructe

08.08.2013, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro