072 000 2323 (072 000 BEBE)
(Luni-Vineri 9-18)
contact@esentialpentrubebe.ro
Articolul zilei

Eruptiile dentare, între mit si realitate

Citeste articolul
Bagajul pentru maternitate Citeste articolul

Ramai sanatoasa la minte: Cum sa iti imbunatatesti somnul

Tiparul de somn al nou-nascutilor ii poate afecta pe parinti destul de mult. Un studiu care a analizat somnul mamicilor in perioada sarcinii pana dupa nastere a relevat faptul ca somnul matern scade in calitate dupa nastere si continua sa deterioreze pana la aproape 12 saptamani postpartum, momentul in care bebelusul incepe sa se ghideze dupa ciclurile circadiene.

12 saptamani nu inseamna o eternitate, dar asa pare daca pentru tine este o experienta la prima mana. Cand te agiti sa vezi cand si cum doarme copilul, nu uita si de tine. Pentru asta, iti oferim cateva trucuri la care sa apelezi pentru a supravietui cu bine primelor luni din viata micutului tau:
 
• Dormi odata cu bebe. Nu este un sfat foarte original, dar este unul bun. Atipelile vor mai recupera din somnul pierdut. Si, daca esti prea obosita sa adormi, stai relaxata langa prunc, pentru a te „repara”. Nu uita ca oamenii pot sa adoarma si fara sa-si dea seama. In unele studii facute in laborator, psubiectii treziti in prima etapa a somnului nici nu si-au dat seama ca, de fapt, au adormit!
 
• Alapteaza la san daca poti. Parintii pot dormi mai mult cand copiii sunt alaptati natural. Cam cu 40-45 de minute in plus fata de parintii care-si hranesc bebelusii cu formula, spun studiile.
 
• Daca alaptezi, poti dormi mai mult daca-ti tii copilul aproape. Un studiu recent a descoperit ca femeile care alapteaza la san dorm mai mult daca dorm cu bebelul.
 
• Daca bebelusul doarme, nu te gandi sa-i schimbi scutecul. Este o cu totul alta poveste daca bebelusul nu poate dormi din cauza scutecului neschimbat. Putin pisu nu-l va trezi. S-au facut chiar experimente in cadrul carora s-a injectat apa in scutecul adormitilor bebelusi. Si ghici ce: acestia nu s-au trezit.
 
• Stai la soare si evita lumina artificiala noaptea. Asigura-te ca te expui, pe tine si pe bebe, din plin la lumina soarelui. Dupa apus, stinge lumina sau, cel putin, fa-o mai mica. Lumina naturala ajuta la dezvoltarea ciclurilor de somne ale copilului. Dar iti ajuta si ritmurile tale circadiene sa nu o ia razna, ceea ce este important daca nu vrei sa suferi de insomnie.
 
• Roaga pe cineva apropiat sa aiba grija de copil cand tu dormi… chiar daca asta isneamna ca trebuie sa-i dea laptele tau pus intr-un biberon la frigider. Expertii in lactatie le edscurajeaza pe mamele acre alapteaza sa le dea bebelusilor lapte din biberon, cel putin nu in primele 3-4 saptamani. Teama este ca nu cumva suplimentarea cu lapte praf sa nu scada volumul laptelui natural, ceea ce pune in pericol alaptarea naturala pe termen lung. Dar trebuie sa pui in balanta cu efectele negative ale lipsirii de somn. Lipsa de somn poate produce depresie.
 
• Ai incredere in instinctele tale. Daca ceva nu pare in regula cu tine sau cu bebe, vorbeste cu medicul.
 
• Nu uita ca totul va fi mai bine. Totul este special la nou-nascuti. Dar viata devine mai usoara dupa 12 saptamani de adaptare reciproca

 

27.06.2013, Mamicile de la EsentialpentruBebe.ro